środa, 28 grudnia 2016

Ciastka maślane...

  Za przepis dziękuję Agnieszce Maciąg

 

 Składniki:

  • 100g cukru ( ja dałam ksylitol i miód )
  • szczypta soli
  • 200g masła ( nie z lodówki )
  • 300g mąki Krupczatki (Typ 450)
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • do ozdobienia z wierzchu: białko jajka, pestki słonecznika, dyni, grubo potłuczone migdały, orzechy włoskie lub laskowe


 Wykonanie:
  • Mąkę, wymieszaj z solą i cukrem, ułóż na nich masło, posiekaj nożem i dodaj śmietanę.
  • Szybko zagnieć ciasto.
  • Włóż je na 30 minut do lodówki.
  • Piekarnik nagrzej do 180C... grzałka dół i termoobieg
  • Ciasto wyłóż na deskę lekko wysypaną mąką, rozwałkuj równomiernie i wycinaj kształty ciastek.
  • Możesz je smarować z wierzchu białkiem jajka i ozdabiać pestkami lub orzechami.
  • Piecz na złoty kolor (około 10-15 minut).
  • Upieczone ciastka możesz również posmarować lukrem.
Wyszły trzy blaszki ciastek...
WAŻNE : należy dobrze zagnieść ciasto tak aby zimne masło dobrze się rozeszło i nie wypłynęło podczas pieczenia... u mnie tak sie stało za pierwszym razem ...na szczęście ciastka dało się zjeść...lecz masło dominowało w smaku :)  Do drugiej tury dodałam do ciasta rozgniecionego banana ...gdyż nie podobało mi sie za bardzo ciasto ...było za suche w/g mnie i ...wyszły bardzo dobre :) Trzecia tura była w/g przepisu ...po prostu gdy  wykrajałam ciastka do kolejnego pieczenia trzecią część ciasta dałam ponownie do lodówki a po wyjęciu bardziej dokładnie je rozgniotłam .Z początku przejęłam się poleceniem aby szybko zagnieść ciasto i nie dość dokładnie to zrobiłam...jednak wyrobienie ciasta jest najważniejsze i u mnie trwa dłużej.
Trzy podejścia...każde inne . Najlepsze drugie i trzecie.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz